Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului

Mai multe femei în politica europeană – Mai multe femei în 2014

Proiectul „Mai multe femei în politica europeană – Mai multe femei în 2014” a avut ca scop creșterea participării și reprezentării femeilor în politica europeană. La baza proiectului a stat recunoașterea că încercările anterioare de a promova egalitatea de gen în politică nu au reușit să implice partidele politice. Pentru a promova egalitatea de gen, e nevoie de participarea partidelor politice pentru a susține implicarea femeilor în politică. Partidele politice sunt cele care dețin puterea de a recruta, selecta și nominaliza candidați, indiferent care ar fi sistemul electoral.

Proiectul a reunit ONG-uri regionale/ naționale cu un istoric bine conturat în ceea privește promovarea egalității de gen, precum și partide politice naționale care au dorit să abordeze tematică egalității de gen.

Obiective:

  1. Creșterea numărului de femei care votează la alegerile europarlamentare;
  2. Cel puțin 150 de femei candidate;
  3. Crearea a 13 rapoarte de referință;
  4. Informarea și implicarea a peste 170.000 de femei;
  5. Înregistrarea de acțiuni pozitive în cadrul a 13 partide politice naționale;
  6. Dezvoltarea unui ghid/ instrumente de campanie.

Activități principale:

Fiecare din cei 13 parteneri a creat un Grup Femei în Politică, format din reprezentanți ai unor asociații de femei și/sau partide politice. GFP a fost responsabil de producerea unui studiu de referință pentru a crea profilul participării femeilor în politică.

Pe baza acestui studiu de referință, partenerii au lansat o campanie care a vizat:

  • Organizarea unei serii de acțiuni pentru a implica grupul țintă (workshop-uri, seminarii, dezbateri, evenimente online);
  • Atragerea unui grup de femei interesate să devină candidate;
  • Crearea unui program de sprijin și dezvoltare a capacităților pentru acest grup;
  • Diseminare la nivel național;
  • Pe lângă activitățile la nivel local implementate de fiecare partener, a fost dezvoltat un program de schimburi transnaționale care a constat din:
  • două workshop-uri transnaționale: primul a vizat schimbul de experiențe și co-producerea unui logo comun de marketing; cel de-al doilea a dat șansa partenerilor să-și împărtășească strategiile de campanie la nivel local și astfel le-a oferit oportunitatea de a învăța de la egal la egal;
  • o platformă online
  • un eveniment transnațional de diseminare;
  • o serie de trei evenimente adresate statelor membre care nu făceau parte din parteneriat.

Mai multe detalii despre proiect pot fi accesate la: http://www.ludenet.org/projects/wiep

Filmele realizate în cadrul proiectului pot fi vizionate aici: