Proiectul INTERMUSE a plecat de la ideea că muzeele reprezintă resurse valoroase pentru educaţia interculturală, iar pentru a creşte motivaţia pentru învăţare, în special în rândul elevilor de gimnaziu, este necesară dezvoltarea unei metodologii inovatoare. Scopul proiectului a fost de a stimula implicarea activă a elevilor în învăţarea interculturală şi reflecţia asupra unor subiecte sensibile şi complexe în legătură cu diversitatea culturală şi dialogul intercultural, precum şi disponibilitatea lor de a învăţa alte limbi prin implicarea lor în conceperea unor jocuri virtuale dezvoltate în cadrul cooperării dintre şcoli şi muzee.
A fost dezvoltată o metodologie inovatoare, cu următorii paşi:
Prin implicarea lor în acest proces, elevii au fost motivaţi să înveţe engleză (jocurile au fost create în engleză), să îşi îmbunătăţească abilităţile de utilizare a tehnologiei, să îşi exprime creativitatea, dar şi să reflecteze asupra diversităţii culturale şi a dialogului intercultural. Au fost create DVD-uri concepute de elevi, alături de un DVD suplimentar care conţine resurse şi instrucţiuni metodologice. Aceste unelte au fost diseminate în rândul actorilor relevanţi in ţările participante.
Durata proiectului: 2008-2009
Parteneri:
Museum of Anatolian Civilisatons, Ankara, Turcia
TED Polatli, Ankara, Turcia
Youth Development Association, Ankara, Turcia
Institutul Intercultural Timişoara, România
Muzeul de Artă din Timişoara, România
Liceul Nikolaus Lenau, Timişoara, România
Vidin History Museum, Bulgaria
The Yordan Radichkov Foreign Language High School, Bulgaria
Institut de l’Enfant-Jésus-Lycée, Nivelles, Belgia The Community Museum in Nivelles, Belgia.